نکاتی مهم در برنامهریزی برای دانشآموزان دبستانی
برنامهریزی
دانشآموزان
دبستان
۱.برنامهریزی واقعگرایانه: برنامهریزی فشرده و سنگین که مبتنی بر تواناییها و امکانات فرد نباشد میتواند منجر به طرح یک برنامهی ایدهآل گرا وغیر قابل اجرا برای دانش اموز شود.
۱.برنامهریزی واقعگرایانه: برنامهریزی فشرده و سنگین که مبتنی بر تواناییها و امکانات فرد نباشد میتواند منجر به طرح یک برنامهی ایدهآل گرا وغیر قابل اجرا برای دانش اموز شود.
۲.برنامه ریزی روزانه یا هفتگی:برنامه باید به صورت هفتگی یا روزانه باشدتا فرصت تغییر آن بر اساس موارد پیش آمده و شرایط را داشته باشید
۳.برنامه ریزی انعطاف پذیر :برنامه شما باید به گونه ای طراحی شود تا زمانی برای جبران عقب افتادگی از برنامه داشته باشد وبه فرد امید رسیدن دوباره به برنامه را بدهد
۴.افزایش تدریجی ساعات مطالعه: اگر دانش اموز ساعات مطالعه زیادی جهت پیشرفت تحصیلی نیاز دارد .توصیه می کنیم زمان مطالعه را ب تدریج افزایش دهد تا از نظر فیزیکی و روانی ب درس خواندن عادت کند
۵.قراردادن زمان استراحت به اندازه مناسب.برای دانش اموز دبستانی توصیه می شود تا پس از ۴۵ تا ۶۰دقیقه درس خواندن زمانی برای استراحت اختصاص دهید .تجربه نشان داده که استراحت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کیفیت مطالعه ومرکز را افزایش می دهد
۶.قراردادن دروس حفظی وتحلیل در کنار یکدیگر.جهت خسته نشدن ذهن در هنگام درس خواندن بهتر است دروس تحلیلی را ب صورت پشت سرهم قرار ندهید
۷.توجه ب علایق دانش اموز .این فعالیت باعث می شود تا دانش اموز احساس بهتری به عمل کردن ب برنامه داشته باشد
۸.طراحی برنامه ب صورت فردی.هر فرد بر اساس شرایط وروحی فردی وضعف درسی خود نیاز ب یک برنامه خاص دارد
منبع:کانون