صفحه اصلی   مقالات مشاوره ای   یک پایان خوب برای نیم‌سال اول داشته باشید

یک پایان خوب برای نیم‌سال اول داشته باشید


این‌طور نیست که کرونا فقط زحمت ما را بیشتر کرده و مدرسه و گفت‌وگوی زنده با مدرس و ارتباط نزدیک با دوستان هم‌کلاسی را از ما گرفته است. در عوض، یک رشته عادت‌های آینده‌ساز را وارد زندگی ما کرده است که هرکدامشان را چون نیک بنگریم، درِ تازه‌ای است که به روی ما باز شده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آموزش دیجیتال، مهارت خودیادگیری و خودتنظیم‌گری فعال است. این مهارتی است که باور به قابلیت‌های خود و اعتماد به خود را برای غلبه بر هر مشکل و هر مسئله‌ای پرورش می‌دهد و تقویت می‌کند. خودیادگیری مهارتی است که باید آموخت. آینده‌ی آموزش در گرو یادگیری این مهارت است؛ یعنی حتی پایان همه‌گیری این بیماری هم نمی‌تواند ذره‌ای از اهمیت آن بکاهد و بلکه بر اهمیت آن می‌افزاید.

خودیادگیری مهارتی آموختنی است؛ به این معنا که در طول زمان به‌صورت تدریجی و جزء‌به‌جزء جذب و هضم می‌شود؛ همین کاری که در مدت هشت‌نه ماه اخیر کرده‌اید و باید قدر آن را بدانید و از آن به‌عنوان باارزش‌ترین دارایی همچون چشم خود محافظت و مراقبت کنید.

تردیدی نیست که تجربه‌ی یادگیری این مهارت برای هر دانش‌آموزی فرق می‌کند. تجربه‌های بکر و بدیع خود را در این زمینه، برای چاپ و انتشار در این نشریه برای ما ارسال کنید. جشنواره‌ی ایده‌ها اینجاست.


منبع : مجله‌ی سرای دانش 121




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 583
چهارشنبه 03 دی 1399 ساعت : 15:45 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 18
افراد آنلاین
+1,112
بازدید امروز
4,242
بازدید دیروز
87,439
بازدید ماه
3,182,765
بازدید کل
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
تقویم روز